PROJECT-BASED APPROACH IN IMMERSED MODEL TO IMPROVE TEACHERS’ COMPETENCE IN DESIGINING LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.24269/jin.v3i2.1064Abstrak
This research aimed to improve the competence of PAUD teachers in providing instruction. This research used Classroom Action Research model by Kemmis and Taggart. The subjects involved in this research were participants who were involved in the model research with immersed model in Situbondo Regency, East Java. The Immersed Model is one of integrated curriculums developed by Fogarty which is based on how to involve students' abilities by combining more than one developmental aspect to see children able to do their own activities with fun and reshape new concepts in their own way. Implementation framework of this immersed model is a large theme that reflects students' abilities. In this research, the theme framework is about introducing early childhood learning that focuses on constructing insights into natural and environmental love for early childhood, one of which is introducing the volunteer in flood prevention for early childhood.Â
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta Tanpa Batasan
Jurnal ini memungkinkan penulis (penulis tunggal atau tim penulis) untuk mempertahankan hak cipta tanpa batasan dan akan mempertahankan hak penerbitan tanpa batasan. Naskah yang dikirimkan dianggap tidak mengandung materi hak milik yang tidak dilindungi oleh paten atau permohonan paten; tanggung jawab atas konten teknis dan perlindungan materi hak milik sepenuhnya berada pada penulis (penulis tunggal atau tim penulis) dan organisasi mereka, dan bukan tanggung jawab Jurnal INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) atau staf redaksinya. Penulis utama (penulis pertama/penulis korespondensi) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lainnya. Penulis bertanggung jawab untuk memperoleh semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan materi berhak cipta dalam naskah sebelum pengiriman. Apa hak-hak saya sebagai penulis?
|

JURNAL INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) diterbitkan di bawah lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.