PERBANDINGAN ALAT BERMAIN MOTORIK KASAR DAN MEDIA MOTORIK HALUS TERHADAP PERKEMBANGAN KOGNITIF ANAK USIA 5-6 TAHUN PAUD LABSCHOOL JEMBER
DOI:
https://doi.org/10.24269/jin.v2i1.451Abstrak
In this study, researchers used a quantitative approach to design the type of comparative research, by comparing between two or more groups of a particular variable. The independent variables in this study is a tool to Play Motor Coarse and Fine Motor Media (X), while the dependent variable is the Cognitive Development (Y). In this study, respondents are children in group B second semester ECE Labschool Jember 2015/2016 school year. To determine the effect of
playing comparisons of gross motor play and the media fine motor to the cognitive development of children in group B second semester ECE Labschool Jember 2015/2016 school year, the researchers used statistical methods of data analysis with Chi Kuadrat formula. Based on the results of research and discussion presented it can be concluded that the media fine motor further improve children's
cognitive development compared with gross motor games. This is proved by the significant level of 5% value of Chi Kuadrat criticism is 3,841 less than the Chi Kuadrat empirical 18.17. Thus a significant means. So that the working hypothesis is accepted and the null hypothesis is rejected. So there is a comparison tool influence play gross motor and fine motor skills towards early childhood cognitive
development and age group of 5-6 Year ECE Labschool Jember Semester Academic Year 2015/2016.
Referensi
Skripsi.2014.Kelompok B Di TK AlHikmah Pakusari Kecamatan Pakusari Kabupaten Jember Tahun Pelajaran 2013-2014. Jember : Fakultas IlmuPendidikan IKIP PGRI Jember.
Norman Hudson. 1973. Soil Conservation London. Basford Limited.
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta Tanpa Batasan
Jurnal ini memungkinkan penulis (penulis tunggal atau tim penulis) untuk mempertahankan hak cipta tanpa batasan dan akan mempertahankan hak penerbitan tanpa batasan. Naskah yang dikirimkan dianggap tidak mengandung materi hak milik yang tidak dilindungi oleh paten atau permohonan paten; tanggung jawab atas konten teknis dan perlindungan materi hak milik sepenuhnya berada pada penulis (penulis tunggal atau tim penulis) dan organisasi mereka, dan bukan tanggung jawab Jurnal INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) atau staf redaksinya. Penulis utama (penulis pertama/penulis korespondensi) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lainnya. Penulis bertanggung jawab untuk memperoleh semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan materi berhak cipta dalam naskah sebelum pengiriman. Apa hak-hak saya sebagai penulis?
|

JURNAL INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) diterbitkan di bawah lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.