The Development Of Early Childhood Creativity Through Yoga Asana
DOI:
https://doi.org/10.24269/jin.v5i1.2530Abstrak
This research aims to describe and analyze the development of early childhood creativity through yoga asanaat PAUD Bali Public School Denpasar. Research uses qualitative case studies. Research data is taken through observations, in-depth interviews and documentation studies. The results of the analysis showed that there was a significant increase in the creativity of the students' imagination, while attending yoga asana activities packed in the form of games and also storytelling. Increased creativity can be seen after the child performs regular yoga asana for three up to six months. This can be seen from children's activities during learning activities both inside and outside the classroom.
Referensi
D. V. Fakhriyani. 2016. “Pengembangan Kreativitas Anak Usia Dini,†vol. 4, no. 2,
E. M. Thomas. 2014.“Yoga And Breathing And Relaxation Techniques Used During The School Day And Their Effects On School-Aged Children,â€.
J. Pedagogi. A. Hidayatullah, and U. M. Surabaya. 2016. “Upaya menumbuhkan kreativitas anak dengan permainan matematika,†vol. 2, pp. 58–64.
J. W. Creswell. 2007.Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches, vol. 2nd ed.
L. Brausch. 2018. “The Effect of Yoga and Breathing Exercises on Children with Autismâ€.
L. Cadman. 2016. “self discipline , devotion and dedication ’: negotiating authority in the teaching and learning of Ashtanga yoga,â€.
M. Yaqoob. 2007. “Developing Creative Thinking: a Cognitive Approach To the Teaching of English Literature,†no. December.
R. Article, A. Aprameya, N. Kr, and D. S. Vishwavidyalaya. 2016. “Importance of Yoga for School going,†vol. 2, no. 1, pp. 24–28.
V. Barada, Sarah J. Tracy. 2013. Qualitative Research Methods: Collecting Evidence, Crafting Analysis, Communicating Impact, vol. 43, no. 1.
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta Tanpa Batasan
Jurnal ini memungkinkan penulis (penulis tunggal atau tim penulis) untuk mempertahankan hak cipta tanpa batasan dan akan mempertahankan hak penerbitan tanpa batasan. Naskah yang dikirimkan dianggap tidak mengandung materi hak milik yang tidak dilindungi oleh paten atau permohonan paten; tanggung jawab atas konten teknis dan perlindungan materi hak milik sepenuhnya berada pada penulis (penulis tunggal atau tim penulis) dan organisasi mereka, dan bukan tanggung jawab Jurnal INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) atau staf redaksinya. Penulis utama (penulis pertama/penulis korespondensi) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lainnya. Penulis bertanggung jawab untuk memperoleh semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan materi berhak cipta dalam naskah sebelum pengiriman. Apa hak-hak saya sebagai penulis?
|

JURNAL INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) diterbitkan di bawah lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.