KOMPARASI PERMENDIKBUD NOMOR 137 TAHUN 2014 DENGAN PERMENDIKNAS NOMOR 58 TAHUN 2009 DALAM PEMBELAJARAN PAUD

Penulis

  • M Fadlillah Universitas Muhammadiyah Ponorogo

DOI:

https://doi.org/10.24269/jin.v1i1.228

Abstrak

The implementation of early childhood learning in Indonesia prior to the issuance Permendikbud No. 137 of 2014 is referred to and guided by the Permendiknas 58 Year 2009. Then after Permendikbud No 137 of 2014 is set, then Permendiknas 58 The year 2009 is no longer valid and can not be used as guidelines in the implementation of early childhood education. Permendikbud No. 137 of 2014 is a manifestation of the implementation of Curriculum 2013, while Permendiknas 58 The year 2009 was a manifestation of the Education Unit Level Curriculum (SBC). From a technical point of these two regulations is different, but in terms of content or meaning in general have similarities. Nonetheless, Permendikbud No. 137 of 2014 is designed to melengkapai and enhance Permendiknas 58 Year 2009 on Early Childhood Education Standards

Referensi

Fadlillah, M. 2014. Implementasi Kurikulum 2013 dalam

Pembelajaran SD/MI, SMP/MTs, dan SMA/MA. Yogyakarta: ArRuzz

Media.

Mulyasa, E. 2007. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Bandung:

Rosda

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional (Permendiknas) Nomor 24 Tahun 2007 tentang Standar Sarana dan

(SD/MI), Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah

(SMP/MTs) dan Sekolah Menengah Atas/Madrasah Aliyah (SMA/MA).

Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan (Permendikbud)

Nomor 137 Tahun 2014 tentang Standar Nasional Pendidikan Anak

Usia Dini.

Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan (Permendikbud)

Nomor 146 Tahun 2014 tentang Kurikulum 2013 Pendidikan Anak

Usia Dini. Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003

tentang Sistem Pendidikan Nasional.

Unduhan

Diterbitkan

2016-08-03

Terbitan

Bagian

Artikel