PENGEMBANGAN MORAL ANAK USIA DINI DALAM MEMBENTUK ETIKA WIRAUSAHA
DOI:
https://doi.org/10.24269/jin.v1i1.226Abstrak Corruption and honesty become a rare item and hard to find. And the key to the success of a company is their honesty enforced by truly sunggh. This causes the importance of ethics in entrepreneurship, so that the application and development of early moral indispensable. Where early childhood is the foundation early in the formation of ethics as a whole, particularly the entrepreneurial ethic. So that habituation and moral development of early childhood, such as: honesty, discipline, confidence, and leadership can be established early on. In the moral development for early childhood needs to be done very carefully. This is because early childhood is children who are in the stage of development of pre-operational concrete, while moral values are concepts that are abstract, so that in this case the children are not able to necessarily accept what is taught by teacher / parent is abstract rapidly. For that "old man" must be clever to choose and determine the methods used to inculcate moral values to children. Ceenderung storytelling method is more widely used, because early childhood is usually happy when listening to stories from parents / teachers. One of the stories that match the entrepreneurial ethic is the paragon of our Prophet Muhammad.
Referensi
dini taman kanak-kanak dan raudhatul athfal. Jakarta:
Hakim, D. (2012). Pengembangan Pendidikan Kewirausahaan
dan Karakter Bangsa. Prosiding Seminas Competitive Advantage
(2).
Hendra, Yopi dan Riana, D. (2008). Spiritual Entrepeneur. (R.
Rickieno, Ed.) (1st ed.). Bandung: MQS Publishing.
Mahasiswa Ilmu-Ilmu Eksakta) (1st ed.). Yogyakarta: ANDI.
Kasmir. (2008). Kewirausahaan. Jakarta: PT. Raja Grafindo
Persada.
Spiritual (1st ed.). Yogyakarta: Kayon.
Tobergte, D. R., & Curtis, S. (2013). No Title No Title. Journal of
Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
http://doi.org/10.1017/CBO9781 107415324.004
Wuryandani, W. (2014). Penanaman Nilai Moral Untuk Anak Usia
Dini. Igarss 2014, (1), 1–5. http://doi.org/10.1007/s13398-
-0173-7.2
Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Hak Cipta Tanpa Batasan
Jurnal ini memungkinkan penulis (penulis tunggal atau tim penulis) untuk mempertahankan hak cipta tanpa batasan dan akan mempertahankan hak penerbitan tanpa batasan. Naskah yang dikirimkan dianggap tidak mengandung materi hak milik yang tidak dilindungi oleh paten atau permohonan paten; tanggung jawab atas konten teknis dan perlindungan materi hak milik sepenuhnya berada pada penulis (penulis tunggal atau tim penulis) dan organisasi mereka, dan bukan tanggung jawab Jurnal INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) atau staf redaksinya. Penulis utama (penulis pertama/penulis korespondensi) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lainnya. Penulis bertanggung jawab untuk memperoleh semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan materi berhak cipta dalam naskah sebelum pengiriman. Apa hak-hak saya sebagai penulis?
|

JURNAL INDRIA (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal) diterbitkan di bawah lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.