STIMULASI KECERDASAN SPIRITUAL PADA ANAK USIA DINI MELALUI KISAH

Authors

  • Sidik Nuryanto Universitas Muhammadiyah Ponorogo

DOI:

https://doi.org/10.24269/jin.v2i2.631

Abstract

Spiritual intelligence is an important part of early childhood development. The story as one of the storytelling method that raised the Islamic story to be a guide for children in stimulating spiritual intelligence. This method is relevant if used for early childhood, because they know the value is still using his imagination. As in the story can raise the story of the life of the Prophets, Rosul, as well as the companions who do have a good track record of morals. Hopefully the lesson or moral message of the story can inspire children to apply in everyday life.                                              

References

Abdul Mujib dan Yusuf Mudzakir. 2007. Ilmu Pendidikan Islam. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Ahmad Tafsir. 2008. Ilmu pendidikan dalam perspektif Islam. Bandung: Remaja Rasdakarya.

Anwar Arifin. 2000. Paradigma Baru Pendidikan Nasional Dalam Undang Undang Sisdiknas: Ditjen Kelembagaan Agama Islam Depag.

Republik Indonesia. 2003. Undang-Undang RI Nomor 20 Tahun 2003. Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan

Republik Indonesia. 2014. Undang-Undang Nomor 147 tahun 2014. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan

Sujiono. 2012. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini.

Suyadi. 2010. Psikologi Belajar PAUD. Yogyakarta: PT. Bintang Pustaka Abadi.

Wilcox, Lynn. 2012. Psikologi Kepribadian. Jogjakarta: PT. IRCiSoD.

Yulianti, Eni. 2013 meningkatkan kecerdasan spiritual melalui metode bermain peran pada anak usia 4-5 tahun semester 1 Di TK nasima semarang tahun pelajaran 2012/2013. Skripsi. Unnes: Semarang

Downloads

Published

2017-09-05

Issue

Section

Artikel