STRATEGI TEKNOLOGI AUGMENTED REALITY (AR) SEBAGAI UPAYA MEMBANGUN BRAND EQUITY PERPUSTAKAAN DI ERA SOCIETY 5.0
DOI:
https://doi.org/10.24269/pls.v5i1.3854Abstract
Seiring perkembangan zaman, teknologi juga terus mengalami kemajuan. Hal ini menuntut perpustakaan agar terus melakukan inovasi sehingga kebutuhan pemustaka bisa terpenuhi. Permasalahan yang saat ini dihadapi oleh perpustakaan adalah penggunaan media promosi yang belum sepenuhnya memanfaatkan teknologi dengan baik. Disamping itu, perpustakaan belum mempunyai brand yang mampu memberikan nilai tersendiri bagi pemustaka. Penilitian ini bertujuan untuk memberikan gambaran kepada pustakawan terkait strategi inovasi untuk mengembangkan perpustakaan sesuai era 5.0 saat ini, yaitu dengan menciptkan brand equity yang nantinya akan dipromosikan melalui teknologi Augmented Reality (AR). Metode yang digunakan adalah studi literatur dengan mencari sumber referensi yang relevan terhadap bahan kajian. Hasil yang didapatkan bahwa perpustakaan dapat mempromosikan sebuah brand equity, faasilitas, ataupun layanannya dengan memanfaatkan teknologi AR seperti menggunakan aplikasi layar, aurasma, instagram, dan tik tok.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licence
This Journal will place Author as Copyright Holder, The non-commercial use of the article will be governed by the Creative Commons Attribution license as currently displayed on Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Author(s)' Warranties
The author warrants that the article is original, written by stated author(s), has not been published before, contains no unlawful statements, does not infringe the rights of others, is subject to copyright that is vested exclusively in the author and free of any third party rights, and that any necessary written permissions to quote from other sources have been obtained by the author(s).
Plagiarism Notice
PUBLIS Editorial board recognizes that plagiarism is not acceptable and therefore establishes the following policy stating specific actions (penalties) upon identification of plagiarism/similarities in articles submitted for publication in PUBLIS. PUBLIS will use Turnitin's originality checking software as the tool in detecting similarities of texts in article manuscripts and the final version articles ready for publication. A maximum of 30% of similarities is allowed for the submitted papers. Should we find more than 30% of the similarity index, the article will be returned to the author for correction and resubmission.