Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
JURNAL SILOGISME : Kajian Ilmu Matematika dan Pembelajarannya
Home
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 2 (2022): Desember
Vol. 7 No. 2 (2022): Desember
DOI:
https://doi.org/10.24269/silogisme.v7i2
Published:
2022-12-31
Artikel
DEVELOPMENT OF A TWO-TIER MULTIPLE-CHOICE (TTMC) DIAGNOSTIC TEST FOR GEOMETRY MATERIALS TO IDENTIFY MISCONCEPTIONS OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS
Mohammad Syaifuddin, Rani Darmayanti, Nopia Rizki
PDF
ANALYSIS OF MATHEMATIC REPRESENTATION ABILITY BY USING YOUTUBE MEDIA AS A MATHEMATICS LEARNING SOURCE
Kamilia Rahmah, Akhsanul In’am, Alfi Rachma Nisfi Laila
PDF
APLIKASI KONTROL OPTIMAL PADA MODEL DINAMIK PEROKOK DENGAN MELIBATKAN HARGA
Marzuki Marzuki, Said Munzir, Zahnur Zahnur
PDF
PENGEMBANGAN ENGLISH MATH FOR YOUNG LEARNER BASED ON NATURE (EMYLBON) SEBAGAI INOVASI PEMBELAJARAN KOGNITIF ANAK USIA DINI
Betty Yulia Wulansari, Ana Maghfiroh, arta ekayanti
PDF
ANALISIS KOMPONEN UTAMA UNTUK MENENTUKAN VARIABEL YANG BERPENGARUH TERHADAP CITRA PROGRAM STUDI ARSITEKTUR UNIVERSITAS SURAKARTA
Binti Karomah
PDF
PENGARUH CROSSWORD PUZZLE MATEMATIKA TERHADAP KEMAMPUAN PEMAHAMAN DAN HABITS OF MIND MATEMATIS SISWA
Muhammad Yani, Nailul Authary, Nazariah Nazariah, Annisa Azkia
PDF (Bahasa Indonesia)
PEMBELAJARAN BILANGAN BULAT DENGAN MENGGUNAKAN CUISENAIRE RODS
Intan Sari Rufiana, Arta Ekayanti, Ika Tri Munawaroh, Fivi Intan Permata Putri, Ika Yuwiarti, Veny Wulantar
PDF
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
Bahasa Indonesia
English